نوشته شده توسط : علیرضا

کارتون قدیمی مارکوپولو دوبله کامل  قیمت :60000 ریال

پخش در دی وی دی پلیر کپچر شده از تلویزیون

این کارتون به صورت کپچر شده عرضه می شود. دیدن این کارتون برای همه ی سنین خاطره انگیز و جذاب خواهد بود. اميدواريم با توجه به پرطرفدار و خاطره انگيز بودن كارتون مورد توجه قرار گيرد.


مارکوپولو یکی از شخصیت های جذاب تاریخ دنیاست که به خاطر سفرهای فراوان و قاره پیماییهایش در بین تمام مردم دنیا نامی آشناست . کارتون سفرهای مارکوپولو که چند سال قبل از تلوزیون پخش می شد ، این شخص را در قالب نوجوانی ماجراجو نشان می داد و ما را با وی در سفرهای هیجان برانگیزش همراهر می ساخت
بدون شک دیدن دوباره آن ماجراجویی ها خالی از لطف نخواهد بود و ما را به یاد خاطرات دوران کودکی خواهد انداخت

ماركوپولو جهانگرد مشهور ونيزي در سال 1254 ميلادي متولد شد . پدرش نيكولوپولو بازرگان سرشناس بود كه براي تجارت به سرزمين هاي دور دست سفر مي كرد ماركو كه داستان سفرهاي پرماجراي پدر را از زبان مادر شنيده بود از همان كودكي به سفرهاي دريايي و ديدن سرزمين هاي ناشناخته علاقه داشت . روزها در بندرگاه گردش مي كرد و از ديدن كشتي هاي بزرگ بادباني ، غرق شگفتي مي شد . نوشته هاي عربي و چيني روي بسته هاي كالا را مي ديد و دلش مي خواست معناي اين اشكال عجيب را كشف كند . شنيده بود كشتي هايي كه از مشرق زمين مي آيند ، كالاهايي چون ابريشم ، ادويه و جواهرات گرانبها با خود مي آورند . شش ساله بود كه پدرش نيكولو همراه عمويش مافئو سفري طولاني را آغاز كردند . سفري كه سال ها به درازا كشيد . روزها و هفته ها و ماه ها از پي هم سپري مي شد و ماركوي كوچولو براي بازگشت پدر ، روز شماري مي كرد اين انتظار چنان طولاني شد كه ماركو كم كم چهره پدر را هم از ياد برد . در اين دوران دشوار بود كه مادرش را از دست داد . مرگ مادر ضربه هولناكي بود كه ماركو از ان به عنوان تلخ ترين خاطره زندگي اش ياد مي كند روزي از روزهاي سال 1269 ميلادي ، كشتي بادباني بزرگي در ساحل ونيز پهلو گرفت ماركو كه در آن زمان نوجواني پانزده ساله بود ، ناگهان صورت آشناي پدر و عمويش مافئو پولو را در ميان سرنشينان كشتي شناخت .

نيكولوپولو با چشمان اشكبار ، فرزندش ماركو را در اغوش گرفت . در اين دوران بود كه ماركو داستان مسافرت هاي پر حادثه پدر را مي شنيد و روح ماجراجويي اش بيدار مي شد . داستان سفر طولاني نيكولو و مافئو پولو به سرزمين چين ، هيجان انگيزترين داستاني بود كه ماركو تا ان زمان شنيده بود . در سال 1271 ميلادي ،زماني كه ماركوپولو هفده ساله بود، همراه پدر عمويش سفري دور را آغاز كرد . از همين زمان بود كه نام ماركوپولو به عنوان جهانگردي جوان و جسور،بر سر زبان ها افتاد .آن ها با كشتي كوچكي از درياي مديترانه گذشته و به اكرا رسيدند. در اين شهر با كشيشي به نام تئوبالد آشنا شدند. نيكولو ماجراي سفر به چين و درخواست قوبيلاي قاآن امپراطور چين را براي تئوبالد تعريف كرد و گفت كه امپراطور چينبا آيين مسيحيت آشنا شده و آرزو دارد مسيحيت در سرزمين چين رواج پيدا كند . تئوبالد دو كشيش داوطلب را به نيكولوپولو معرفي كرد تا همراه آن ها به چين رواج سفر كنند . پنج مرد آماده سفري طولاني از غرب به شرق آسيا شدند . از شهريت المقدس به طرف لاياس و از آنجا به سوي سواحل درياي خزر رفتند . ماركوپولو براي اوليبن بار بود كه فوران چشمه هاي نفت را به چشم مي ديد مرمان اين مناطقئ از نفت چشمه ها براي روشن كردن فانوس هايشان استفاده مي كردند . اين جا سرزميني بود كه در جغرافياي امروز باكو ناميده مي شود .


براي سفر به شرق دور ، بايد از سرزمين پهناور ايران عبور مي كردند . بايد از گذررگاه هاي پر پيچ و خم كوهستاني . از شنزارهاي خشك و سوزان و دشت هاي باتلاقي مي گذشتند . اين سفر براي دو كشيشي ، دشوار و طاقت فرسا بود . بنابراين از ادامه سفر منصرف شدند . اما سه مرد ونيزي به راه خود ادامه دادند . گاه سوار بر شتر و زماني با اسب و قاطر و گاهي با پاي پياده پيش مي رفتند . پس از چند ماه به شهر بغداد رسيدند ماركوپولو از ديدن اين شهر افسانه اي شگفت زده شده بود و فكر مي كرد بغداد زيباترين شهر مشرق زمين است .نيكولوپولو مي گفت ، سفر زميني بسيار دشوار است . بنابراين تصميم داشتند با عبور از شهر كرمان خود را به بندرگاهي در جنوب شرقي ايران برسانندذ و با كشتيي به هندوستان و از انجا به چين بروند . درباره صحراي سوزان گبي ، داستان هاي وحشتناكي شنيده بودند . در مسير كرمان ، از دشت هاي سرسبزي عبور كردند با ديدن مناطق سرسبز و خرم در ميان ان بيابان هاي خشك و سوزان غرق شگفتي مي شدند . ماركوپولو در سفرنامه اش به هيجان انگيز بودن سفر در سرزمين پهناور ايران اشاره مي كند . در كرمان راه دو شاخه مي شد . سمت شمال ، به افغانستان مي رسيد و راه جنوب به بندر هرمز ختم مي شد . ان ها به طرف جنوب رفتند پس از هفته ها دشواري و خستگي به بندر هرمز رسيدند . كشتي هايي كه در اين بندرگاه پهلو مي گرفتند ساختمان عجيب و متفاوتي داشتند در اين كشتي ها به جاي ميخ و بست هاي فلزي از ميله هاي چوبي و پوست درخت نارگيل استفاده شده بود .





:: برچسب‌ها: کارتون قدیمی مارکوپولو دوبله کامل ,
:: بازدید از این مطلب : 733
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: